3 Makanan Terbaik Yang Meningkat Metabolisma Dan Membuat Anda Kurus Dengan Cepat

Kali ni saya nak kongsikan pulak 3 makanan yang mampu meningkatkan metabolisma badan dan sekaligus membuatkan kita lebih cepat kurus. 
#1 Teh Hijau
Ini saya minat sangat. Memang sangat membantu menguruskan badan dengan cepat. 
Kombinasi kafein di dalam teh hijau dan compound dipanggil catechins mampu membantu kita menurunkan berat  badan. Penyelidik menyatakan, teh mampu membakar kalori walaupun semasa kita rehat dan ia membakar lebih lemak secara menyeluruh.
Satu kajian menunjukkan bahawa mereka yang minum segelas teh hijau hilang lebih berat badan dalam masa 3 bulan dan membakar lebih 44 kalori berbanding mereka yang tidak mengambil apa-apa minuman.
Dengan meminum 7 gelas teh hijau sehari, anda akan lebih slim dan kekal slim.. Mau tak nak kan??? 
Tapi kene ingat, teh hijau ni ada kafein walaupun kurang daripada kopi atau teh lain. Dengan menambah susu di dalam teh hijau akan melemahkan fungsi insulin. Selain itu, ia juga membantut penyerapan iron. 

Kurang iron (zat besi) boleh menyebabkan anemia

Korang ambil teh hijau bersama lemon untuk kesan yang maksima!!
#2: Cili
Makanan pedas seperti cili, mempunyai bahan yang memberi rasa pedas, iaitu capsaicin yang membantu kita makan kurang dan membakar lebih banyak tenaga.
Capsaicin ni bertindak dengan gene TRPV1 di dalam badan dan membantu mempercepatkan metabolisma.
Jadi, kalau nak cepat kurus tu, tambahkan cili dalam makanan. Jangan banyak sangat pulak, takut lain pulak jadi nya 😉
#3: Air
Minum air dan anda akan kurus. Senang je kan?
Ikut satu kajian ni, selepas mereka yang minum 2 gelas air, metabolisma badan mereka akan meningkat 30%.
1.5liter air sehari membantu anda membakar 48 kalori lebih setiap hari.
Minum air ni juga membantu kita buang segala toksin yang terperangkap di dalam badan.
Minum air ikut berat badan anda. Setiap 25kg, minum 1L air. 
Susah nak minum air, jemput baca tips nak habiskan 3L sehari kat sini
Jadi, apa tunggu lagi, pergilah cari 3 makanan/minuman ni cepat!!!

Sithyazid
012-8879897

Leave a Reply