10 Sebab Kenapa Anda Perlu Pilih Supplemen Shaklee

Sekarang ni, berlambak produk kesihatan terdapat di pasaran. Nampaknya, makin ramai orang kita sedar akan kepentingan kesihatan berbanding dulu. Tapi dalam banyak-banyak produk kesihatan ni, ada jugak yang hanya buat produk sekadar untuk mengaut keuntungan.

Ini terbukti bila terdapat produk kesihatan yang di’band’ dari pasaran kerana menggunakan bahan-bahan yang tidak selamat di dalam produk mereka. Antaranya adalah penggunaan merkuri, dexamethasone, hydroquinone caffein dan banyak lagi.

Klik di sini untuk tengok senarai produk yang telah dibatal dan diambil balik dari pasaran atas isu campuran palsu 

Harga Bukan Penentu Keselamatan dan Keberkesanan
Bila ditanya kepada orang ramai, apakah yang mereka nilai sebelum membeli sesuatu produk kesihatan, paling tinggi adalah disebabkan harganya yang murah selain ianya mengandungi pelbagai jenis makanan sunnah. 
Harga bukanlah penentu keselamatan dan keberkesanan produk kesihatan. Ada yang mahal tetapi tak selamat dan ada yang murah lebih berkesan dari yang mahal. 
Shaklee Terbaik!
Apapun, di dalam pasaran masih ada produk kesihatan yang selamat dan berkesan. Antaranya adalah produk kesihatan SHAKLEE!


10 Sebab Kenapa Anda Pilih Produk Kesihatan Shaklee

Di sini saya senaraikan 10 sebab kenapa anda perlu pilih Shaklee sebagai makanan kesihatan dan supplement harian anda
1. Produk 100 Tahun di Pasaran
Shaklee merupakan peneraju barangan dan produk kesihatan secara semulajadi yang terulung di dunia. 
Shaklee diasaskan oleh Dr Forrest C. Shaklee. Beliau telah menciptakan multivitamin pertama di dunia diberi nama “vitalized minerals”. 
Sekarang pun multivitamin ni masih ada, dengan nama Vitalea.
Hebat kan??
2. Sentiasa Selamat
Shaklee bermula dengan alam semulajadi. Saintis Shaklee mencari sumber bahan semulajadi terbaik di seluruh dunia.
Shaklee menjalankan lebih 350 ujian ke atas setiap bahan batu untuk logam berat, racun perosak atau mana-mana bahan cemar yang lain yang merbahaya. Manakala lebih 83,000 ujian kualiti dijalankan Shaklee setiap tahun untuk menjamin ketulenan dan keselamatan setiap produk. 
Secara teknikalnya, produk Shaklee bebas paraben, triclosan, phthalates, sodium lauryl sulfat (SLS), natrium sulfat eter lauryl (SLES), 1,4-dioxane atau propilena glikol. 
Tiada juga bahan yang diharamkan, tiada pewarna, tiada lemak trans dan tiada pemanis tiruan atau perisa. 
Jangan tak tahu, untuk pembungkusan pun adalah selamat dan bebas BPA.
Maka, setiap produk Shaklee dijamin 100% selamat untik digunakan.
3. Sentiasa Berkesan
Untuk memastikan produk Shaklee berkesan dengan baik, Shaklee telah membelanjakan lebih USD300juta di dalam ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan. 
Kesemua kajian klinikal ini kemudiannya diterbitkan di dalam lebih 100 kertas kerja saintifik dan lebih 100 daripada mereka disiarkan di dalam jurnal, bagi membuktikan keberkesanan produk Shaklee.
Bukti klinikal dan saintifik : 100 kertas saintifik dan Landmark Study 2007
Antara jurnal yang menerbitkan hasil kajian Shaklee
4. Ujian Ke Atas Produk Oleh Pihak Ketiga (Landmark Study)
Satu kajian klinikal ke atas mereka yang telah mengambil supplement Shaklee sahaja, mengambil supplement selain Shaklee dan yang tidak mengambil supplement Shaklee juga telah turut dijalankan oleh pihak ketiga, iaitu Universiti of California, Berkeley. 
Ini panggil Landmark Study.

Hasil kajian ini membuktikan mereka yang mengamalkan produk Shaklee, mempunyai kesihatan yang lebih baik berbanding dua kumpulan perserta kajian lain. 
Ini membuktikan bahawa Shaklee begitu komited dengan hasil produk mereka. 
Apa sahaja hasil kajian, baik atau buruk diterbitkan di dalam jurnal kesihatan.
Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai landmark study anda boleh rujuk di sini
5. Sentiasa Mesra Alam
Shaklee menjadi contoh dalam memimpin gerakan alam sekitar. 
Shaklee merupakan syarikat pertama di dunia yang mendapat sijil Iklim Neutral TM dan benar-benar mengimbangi perlepasan karbon dioksida, mengakibatkan kesan bersih sifar terhadap alam sekitar. 
6. Diiktiraf Halal
Untuk mengelak keraguan di kalangan pengguna Islam, Shaklee juga turut berdaftar dan diiktiraf HALAL oleh Islamis Services of America (ISA). ISA ini merupakan sebuah bdan Islam yang diiktiraf oleh pihak JAKIM. 
Untuk tahun 2017, Shaklee telah diiktiraf halal oleh ISA pada (tarikh) dan sijil ini sah sehingga 31 Disember 2017.
Sijil halal ini akan diperbaharui pada setiap tahun. 
Anda boleh menyemak sendiri di Portal Rasmi Halal Malaysia di sini .
7. Diiktiraf Kementerian Kesihatan Malaysia
Produk Shaklee juga telah mendaftar dengan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) melalui Bahagian Regulatori Farmasi Negara (NPRA), atau dahulunya dikenali sebagai National Pharmaceutical Control Bureau.
Anda boleh klik di sini untuk pengesahan. 
8. Penjualan Produk Dikawal
Bagi menjaga ke’eksklusifan’ produk Shaklee, produk Shaklee hanya dibenarkan dijual di branch Shaklee atau melalui pengedar Shaklee yang sah. 
Shaklee tidak membenarkan mana-mana pengedar menjual produk mereka di kedai-kedai, pasar malam, farmasi, termasuk juga di toko jamu. 
9. Testimoni Pengguna
Terdapat terlalu banyak testimoni pengguna yang dikongsikan oleh pengguna, samada secara bertulis, bergambar mahupun secara video. 

Antara testimoni pengguna Shaklee
Semua testimoni yang dikongsikan adalah asli sebagai rujukan. 
10.  Disarankan oleh doktor 
Produk Shaklee juga menjadi pilihan doktor perubatan. Ini terbukti dengan saranan doktor untuk mengambil supplement Shaklee kepada para pesakit mereka. 
Produk Shaklee juga menjadi pilihan para doktor perubatan sebagai supplement harian mereka.

Jadi, Pilihlah Shaklee Sekarang!
Mengapa perlu bertangguh lagi. Pilihlah produk supplement Shaklee. Saya dah kongsikan semua sebabnya di atas.
Pilihlah produk yang disahkan selamat dan berkesan untuk masuk ke badan kita. 
Berminat nak beli Shaklee?
Anda ada 2 pilihan, beli sendiri secara online, menggunakan kredit kad atau debit kad dengan klik icon di bawah ni. 
Untick sahaja produk mana yang anda tidak inginkan. 
Atau boleh hubungi saya terus di 012.887.9897 untuk info lanjut serta pembelian. Saya akan bantu anda 😉
Jadual pemakanan produk Shaklee dan konsultasi berterusan diberikan eksklusif untuk customer yang membuat pembelian dari kami, umieohumie.com sahaja. Harap maklum.
SITHY
012.887.9897
ID:919085
sithyharjieah@gmail.com

Leave a Reply