Makanan Segera Terbaik Untuk Anak Anda !!!

Ramai yang mengetahui bahawa makanan segera atau fast food
adalah tidak baik. Tapi dalam keadaan kita yang agak sibuk dengan kerja
seharian kita, kadang-kadang itulah perkara termudah yang kita ada
untuk makan dengan segala keterbasan waktu, kan? Lagi-lagi buat ibu bapa
yang sibuk. Ambik anak waktu lunch, terus pergi fast food
 restaurant untuk makan.
makanan segera untuk anak

Tambahan
pula, kalau anak-anak ni jenis yang payah nak suruh makan kan? Atau
memilih (picky eater). Macam anak-anak saya, si Thaariq dan Ibrahim,
payah nak suruh makan. Tapi tiap kali lalu depan kedai makan makanan
segera, laju je mintak itu ini. Kalau dengan saya, memang susahlah nak
dapat 😉
Anak kurang berat badan
Dulu
anak saya yang no 2, Thaariq, lahir je 2.1kg je. Sampai Dr suruh cek
gula, nak tahan sebab berat rendah sangat, padahal cukup bulan. Nak
pakaikan baju semua kene gulung. Lucu je tengok.
Bila
sampai umur 6 bulan, saya bagi dia puri buah-buahan. memang dia minat.
Tapi bila dah besar sikit, dia dah memilih makanan. Buah pun dia tak nak
dah. Yang dia nak hanya nasi dan kicap manis. (Senanglah mak dia bela,
tapi kasihan la kat dia ;( )
Makanan segera ini yang paling disuka!!
Sampai
satu masa, bila graph kat buku klinik biru dia asyik menurun, saya bagi
dia ambik MEALSHAKE Shaklee. Bagi dia dalam setengah sudu, abang pulak
sesudu sehari. Walaupun mula-mula dia asyik buang air besar, tapi lepas
tu dah OK. Alhamdulillah, ramai tegur badan dia nampak berisi.
Makan, dia tetap masih memilih. Tapi bila tiba waktu makan, dia makan sungguh-sungguh.
mealshake shaklee
Alhamdulillah,
sekarang, antara mereka 3 beradik, dia lah yang paling kuat, badan
paling kental. Bukan gemuk, tapi kental. Kalau kene penumpuk tu, mau
berasa jugak. 😉
Manfaat Mealshake Shaklee
Mealshake
Shaklee ini menyediakan nutrisi lengkap untuk kanak-kanak, dengan 24
jenis vitamin, mineral dan zat yang diperlukan. Ianya juga mudah
diserapkan oleh badan untuk kegunaan seharian. Diperbuat daripada
sayur-sayuran, buah-buahan, kacang soya dan lactalbumin (sejenis
susu). Lactalbumin mengandungi organisma protein yang berkualiti dan
mudah diserap dari peringkat bayi hinga orang dewasa.
Selain itu, mealshake  memberi manfaat dengan:
  • Membekal nutrisi kepada sel tubuh untuk membina sel kulit, kuku, rambut, organ, darah, imun dan lain-lain
  • Mengandungi asid folik, biotin, kalsium, magnesium yang membantu tumbesaran kanak-kanak
  • Mengandungi Vitamin A, C dan E, zink, selenium yang merupakan anti-oksidayang bertindak melawan penyakit
Cara Bancuh Mealshake Shaklee
Mealshake Shaklee ni berbentuk tepung, macam susu macam tu. Berperisa vanila. Budak-budak pasti suka 😉
Cara
nak bancuh senang saja. Biasa saya masukkan dalam susu anak saya.
Mealshake ini boleh jugak dibuat smoothies. Ni saya sertakan resipi
kalau rasa nak try.
resipi mealshakes smoothies 

resipi mealshakes smoothies kesukaan anak-anak saya

Teringin Nak Cuba?
Kalau
ibu-ibu teringin nak bagi anak cuba makanan segera yang terhebat ini,
boleh hubungi saya terus. Insyaallah, saya akan ikuti perkembangan anak
anda sampai dia berselera makan. 😉

pengedar shaklee sarawak

Leave a Reply